Owoce i warzywa w diecie

0
78

Być może próbujesz od pewnego czasu zadbać nieco bardziej o swoje zdrowie, a może usiłujesz już od dawna zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie tych celów jest włączenie do diety dużej ilości owoców i warzyw. Istnieje cała masa sposobów, aby dołączyć je do swojej diety, nawet jeśli do tej pory nieszczególnie za nimi przepadałeś – warto wspomnieć chociażby soki, shake’i czy smoothie. Jednym z bardziej konkretnych sposobów jest natomiast dołączanie warzyw do każdego posiłku, jaki spożywasz. Wydaje Ci się to zupełnie nierealne? Postaw więc sobie za punkt honoru dodawanie jednego lub więcej warzyw do każdego posiłku. Może to być warzywo surowe lub gotowane na parze. W każdym tygodniu możesz próbować kolejnego warzywa, zależnie od Twojego gustu, posiłku jaki przygotowujesz, sposobu jego przygotowania, Twojego aktualnego budżetu, czy też dostępności – pora roku gra tutaj kluczową rolę. Jeśli, na przykład, nie lubisz gotowanej marchewki, spróbuj jeść jej surową wersję. Nie zapominaj też o śniadaniu. To szczególnie ważny posiłek, który ma dać Ci siłę na resztę dnia. Możesz więc przygotować sobie pożywny i smaczny omlet warzywny, albo sałatkę do jajek czy tostów.

Motywacja do zmiany nawyków żywieniowych

Jak widzisz, sposobów na przemycenie zdrowych warzyw do diety jest naprawdę całkiem sporo! Kolejnym jest przemycanie ich do każdego posiłku, nawet takiego, który z pozoru nie może mieć nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem! Ponieważ warzywa i owoce w diecie powinny znajdować miejsce nie tylko w sałatkach oraz jako element dań stricte warzywnych. Jak możesz połączyć ciężki obiad z warzywami? Wystarczy, że przygotujesz pomidory, cebulkę, sałatę i posypiesz nimi czekające już na Ciebie na talerzu danie. Choć więc miałeś w planach zjedzenie mięsa i ziemniaków, to ten ekstra bonus w postaci warzyw doda im nieco lekkości, ale bez zbędnych kalorii. Masz ochotę na pizzę? Nie ma problemu, żebyś dodał do niej trochę warzyw, niezależnie od tego, czy jest to pizza przygotowywana przez Ciebie własnoręcznie w domu, czy też zamówiona! Ponownie, posyp ją cebulką, drobno posiekanymi kawałkami pomidorów czy papryczek. Kiedy z kolei znudzi Ci się już zupełnie ciężkie jedzenie i będziesz chciał skupić się na odkrywaniu nowych smaków owoców oraz połączeń warzywnych, będzie to znak, że już pora, byś zaczął poznawać nieskończoną ilość sałatek, występujących w niezliczonych wręcz kombinacjach.

Zacznij eksperymentować w kuchni!

Zacznij eksperymentować, zastępując swój typowy obiad sałatką, lub przynajmniej dołącz ją do niego, przy jednoczesnym nałożeniu mniejszej ilości dania głównego. Jeśli natomiast chcesz, by to sałatka stała się Twoim głównym posiłkiem, upewnij się, że będzie w niej duża ilość protein, co pomoże zaspokoić Twój głód i poczuć sytość, a także uchroni Cię przed złym podjadaniem przed kolejnym posiłkiem. Przykładowym obiadem, jaki możesz według tej filozofii przyrządzić, jest sałatka ze szpinakiem, jajkami i kawałkami kurczaka, która zdecydowanie powinna zaspokoić Twój apetyt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here