Jak jeść smacznie i zdrowo?

0
56

Niejeden raz zdarzają się sytuacje gdzie, chodzi za nami coś słodkiego, przez co niestety jemy niezdrowo, a nasza waga szokująco idzie w górę. Przedstawię kilka propozycji na zdrowe przekąski, które będą pyszne i mało czasochłonne. Pierwsza propozycją są chipsy warzywne. Niekoniecznie trzeba się ograniczać w tym przypadku do jednego warzywa. Mogą się nadać też buraki…cukinia…marchewka…bądź bakłażan. Wystarczy je ładnie umyć, pokroić w cienkie plasterki, ułożyć na papierze to pieczenia, polewamy oliwą, sypiemy przyprawy (według własnego uznania) i piec do 200 stopni aż będą rumiane.

Ciekawe przepisy z cukinii

Drugim pomysłem mogą być małe okrągłe pieczywka lub zapiekani z cukinii. na pieczywko kroi się plastry o grubości 1,5 centymetra. Można je posmarować sosem pomidorowym własnej roboty, a dodatki zależą wyłącznie od Ciebie. Może to być szynka, chudy boczek, papryka, mozzarella lub suszone pomidory. Natomiast na zapiekankę cukinię kroi się wzdłuż na pół, a potem kawałki na długość 5 centymetrów. Jako farsz można przygotować podsmażone mięso mielone lub kurczaka, wędlina, pieczarki, ser lub cebula. Aby nie marnować mięsa z obiadu, to ono również idealnie się nadaje. Pieczywko jak i zapiekanka potrzebują 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 175 stopni. Następną z kolei propozycją mogą być domowe nachosy. Nachosy domowe są o wiele zdrowsze, bo sami kontrolujemy, co do nich dodamy.

Potrzebna nam jest mąka kukurydziana, mąka pszenna, 200 ml gorącej wody, łyżeczka słodkiej lub ostrej papryki, czosnek, szczypta soli. Mąkę i przyprawy mieszać w misce z połową gorącej wody. Zagniatać ciasto, dodając stopniowo wody do uzyskania zwartej masy. Przełożyć ciasto i rozwałkować bardzo cienko, aby nachosy były chrupkie po upieczeniu. Pokroić tak aby miały kształty trójkątów. Piec przez 8 minut w temperaturze 200 stopni. Trzecią propozycją mogą być tortille z sałatą i warzywami. Takie tortille można przygotować z dowolnym ulubionym farszem, np. z kurczakiem, czerwona fasolą, kukurydzą i suszonymi/ zwykłymi pomidorami. Zamiast kupionego w sklepie placka tortilli warto użyć liści sałaty lodowej, w które zawija się farsz i uzyskuje danie, np. na lekką kolację lub przekąskę do pracy zamiast kanapki.

Przepis na domowe przekąski

Dość popularne też są batony lub ciasteczka musli. Zrobione w domu są bardziej zdrowe niż ze sklepu. Domowe są sycące i nie zawierają cukry. Idealna przekąska na drugie śniadanie do pracy/ szkoły lub podwieczorek. potrzebne są: płatki gryczane, migdały, nasiona słonecznika, suszone rodzynki bądź śliwki/morele, masło orzechowe i miód. Pokroić migdały, nasiona słonecznika, śliwki/morele. Wymieszać dokładnie wszystkie składniki, aż będą się dobrze kleić. Wyłożyć wszystko na blachę przykrytą papierem do pieczenia i ugnieść całość porządnie. Piec w temperaturze 160 stopni przez ok. 20 minut, aż masa się zarumieni. Pokroić na batoniki po ostudzeniu. Jak widać, jest masa przepisów na zdrowe przekąski. Przede wszystkim powinno nas cieszyć to, że są przygotowane od serca, dlatego powinniśmy czuć satysfakcję z tego, że przyrządziliśmy coś sami i dzięki temu karmimy nasz organizm bezpiecznym i smacznym posiłkiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here